تلفن تماس : 79942 021 - 2222120 021
تلفن همراه : 09121442355

پیج رنک (PAGE RANK)

سئو و بهینه سازی سایت 0

با قرار دادن  0.85=d ، پیج رنک چهار صفحه محاسبه می شود:

PR (A) =10.85+0.85{PR(C)/1} = 0.15+0.85{1/1} =1

PR (B) =0.575, PR (C) =2.275, PR (D) =0.15

شکل زیر پیج رنک های جدید را نشان می دهد:

پیج رنک (PAGE RANK)

این محاسبات نشان می دهد که صفحه C اهمیت بیشتری دارد. چون این محاسبات با در نظر گرفتن پیج رنک یکسان برای همه صفحات شروع شده است، چند بار دیگر هم محاسبات تکرار می شود تا پیج رنک واقعی صفحات محاسبه شود. در تکرار دوم پیج رنک ها به صورت زیر خواهند بود:

PR (A) = 2.58375, PR (B) = 0.575

PR(C) = 1.19125, PR (D) = 0.15

حال محاسبات، آن قدر تکرار می شود تا این که تغییرات در پیج رنک، ناچیز گردد. بعد از ۲۰ تکرار، پیج رنک ها به مقادیر زیر می رسند:

PR (A) = 1.4901259564, PR (B) = 0.7832552713

PR(C) = 1.5766187723, PR (D) = 0.15

و به این ترتیب پیج رنک تمام صفحات به دست می آید.

فیدبک در پیج رنک

همان طور که صفحه C باعث تقویت پیج رنک صفحه A می گردد، پیج رنک جدید صفحه A هم باعث تقویت (PR ( C می گردد. این فیدبک موجود در محاسبه پیج رنک، در کارکرد مناسب آن بسیار مؤثر است.

پیج رنک (PAGE RANK)

چگونه می توان پیج رنک صفحه را دانست؟

برای این کار می توان نوار نوار ابزار مخصوص گوگل را نصب کرد. پس از نصب با مراجعه به هر صفحه، پیج رنک آن که عددی بین  صفر تا ده است، در نوار ابزار نشان داده می شود.

نوار ابزار گوگل چه قدر دقیق است؟

پیج رنک (PAGE RANK)

نوار ابزار گوگل در بیان پیج رنک خیلی دقیق نیست و پیج رنک واقعی مورد استفاده در گوگل را در لحظه فعلی نشان نمی دهد و ممکن است عدد نشان داده شده برای مدتی قبل باشد. نوار ابزار  تنها جایگزینی از پیج رنک واقعی را نشان می دهد. در حالی که پیج رنک خطی  است، گوگل از یک گراف غیر خطی برای نشان دادن آن استفاده کرده است. لذا در نوار ابزار تغییر از ۲ به ۳ نیاز به افزایش کمتری دارد نسبت به حالتی که تغییر از  ۳ به ۴ انجام می شود.

پیج رنک موضوعی پیچیده

پیج رنک موضوع بسیار پیچیده ای است که غالبا اشتباه فهمیده می شود. اگر فرمول آن همان است که گفته شد، حتما موتورهای جست و جوی دیگر نیز می توانند از این فرمول استفاده کنند؛ اما چرا آنها نتایج دقیقی چون گوگل ارایه نمی دهند؟ این جاست که باید کمی تامل کرد. در حال حاضر اطلاعات کافی در اختیار نیست تا از همه چیز اطمینان صد در صد حاصل شود.

پیج رنک (PAGE RANK)

گوگل نیز تنها جایگزینی از پیج رنک واقعی را در نوار ابزار خود نشان می دهد. پیج رنک واقعی را گوگل در بازه های زمانی کمتری محاسبه کرده و در نتایج خود از آن بهره می گیرد. به هر حال پیج رنک تأثیرش را در پروسه رتبه بندی دارد یا اگر هم ندارد همه مدیران سایت ها را به خود مشغول کرده است!

برای افزایش پیج رنک چه باید کرد؟

پیج رنک بر لینک ها استوار است. بنابراین باید بازی با لینک را یاد بگیرید. در جای جای این مطالب به روش درست کاربرد لینک اشاره شده است. همه ی آنها را به کار گیرید اما برای دادن پاسخی ساده به این سوال که ظاهرا دغدغه روزانه همگان است، این گونه عمل
کنید:

  • بین صفحات مختلف سایت خود لینک رد و بدل کنید. منظورم لینک های  منوها و فوتر نیست بلکه از درون متنها به صفحات دیگر لینک کنید.
  • از سایت های مهم و معتبر لینک بگیرید.
  • از سایت های بی ارزش و نامعتبر لینک نگیرید.
  • سایت خود را بررسی کنید تا لینک های شکسته، ارجاع های نادرست و  صفحات ناپیدا نداشته باشد.
پیج رنک (PAGE RANK)

پیج رنک (PageRank) و آلکسا رنک (Rank Alexa) بین مدیران سایت های ایرانی اپیدمی شده است. هر جا می روید سخن از آن است. خصوصا برای سایت هایی که درآمد تبلیغاتی برایشان مهم است.

هر چند هر دو تخمین خوبی اند اما اصل داستان نیستند. اگر در سایتی تبلیغ می کنید به جای الکسا رنک اش به میزان تاثیر آن سایت فکر کنید.

همین طور به جای تمرکز بر پیج رنک به گرفتن لینک از سایت های معتبر حوزه کاری خود، کسب کلیک بیشتر از نتایج جست و جوی گوگل و نگه داشتن بیننده برای مدت زمان بیشتر در سایت فکر کنید.

پیج رنک (PAGE RANK)

مطلب قبلی:  نحوه اطلاع رسانی محتوای با کیفیت

مطلب بعدی:

بخوانید!  ریچ اسنیپت
اشتراک گذاری:
نوشته قبلی

فناوری اطلاعات (IT) چیست و چرا تا این حد پرطرفدار است؟

نوشته بعدی

پروتکل DHCP چیست و چه کاربردی در شبکه‌های کامپیوتری دارد؟

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما مجاز به استفاده از این تگ های HTML می باشید: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

سوالی دارید؟در خدمتیم.