تلفن تماس : 79942 021 - 2222120 021
تلفن همراه : 09121442355

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

طراحی وب سایتمی تواند شامل موارد طراحی گرافیک سایت، طراحی انیمیشن های سایت، طراحی صفحه html ، برنامه نویسی وب و تخصص در زمینه سئوباشد. در ابتدا باید در مورد کار مورد نظر تحقیق نموده سپس فیلدهای کاری مناسب برای خود را بررسی نمایید. سپس بسته به نیازتان پیش نیازهای مختلفی را باید بگذرانید. هر یک از فیلدهای کاری طراحی وب سایترا که انتخاب کرده باشید می توانید از موارد زیر به عنوان پیش نیاز جهت طراحی استفاده نمایید.

html access keys - آموزش طراحی سایت

      • در ابتدا نیاز است تا HTMLرا یاد بگیرید که مخفف Hyper Text Markup Language (زبان نشانه گذاری ابر متنی)است ، آنچه در این زبان اهمیت دارد این است که HTMLتنها یک زبان جهت نشانه گذاریمی باشد، شما با استفاده از این زبان به مرورگر می فهمانید که کدام قسمت از برنامه شما یک پاراگراف دارد و کجا جدول،‌ کجا عکس و به همین ترتیب در مورد سایر المان های موجود در صفحات وب سایت.ابتدا این زبان را فرا بگیرید و جهت بالا بردن سرعت یادگیری خود به نکاتی که در ادامه اشاره شده است دقت کنید :
        • در زبان HTMLبا مواردی همچون خصوصیت (Attribute)روبرو می شوید که با کمک بعضی از این ویژگی ها می توانید شکل بسیاری از عناصر را تغییر دهید مثلا می توانید رنگ متن را عوض و یا آن را به صورت italic در بیاورید ، نیازی به یادگیری این موارد نیست چون این روش استایل دهی به عناصر HTMLمنسوخ شده و اگر به خواهید وب سایتی پویا بسازید می توانید از جادوی CSSاستفاده کنید.
        • در زبان HTMLشما با تعداد زیادی tag (برچسب)روبرو هستید و اسامی این تگ ها برای افراد تازه کار به شدت فرار است از این رو این تگ ها به همراه توضیح مختصری در مورد عملکرد آن می تواند شما در به خاطر سپردن آن کمک کند.
        • در سری HTML5 موارد جدیدی همچون گرافیک ها ، مالتی مدیا و … گنجانده شده است که در ابتدا و بدون نیاز به Javascriptبرای شما پیچیده به نظر می آید لذا نیازی نیست تا وقت خود را صرف آموزش این موارد کنید .
        • توجه کنید که طراحی سایت یعنی استفاده از چند زبان تحت وب و شما فقط با HTMLنمی توانید وب سایت خود را راه بسازید لذا در این مرحله فقط تگ ها را یادبگیرید و کار کرد آن ها را بلد باشید.
      • پس از HTMLو آشنایی با تگ ها به سراغ CSS  می رویم . در CSSشما با روش های مختلف به همان تگ هایی که در HTMLبه کاربده اید دسترسی پیدا کرده و استایل (=ظاهر ، شکل و شمایل و …) را به آن ها می دهید . برای مثال با  CSSبه مرورگری که صفحه وب شما را نمایش می دهد گفته می شود که عرض عکس داخل صفحه 200 پیکسل، ارتفاع آن 100 و خط مشکی به عرض 10 پیکسل دور آن انداخته شود و … . در انتها شما با یادگیری همه استایل ها ، می توانید ظاهر سایت خود را کامل پیاده سازی کنید. به عنوان تمرین که پیشنهاد می شود تا یک سایت دلخواه را انتخاب کنید و با استفاده از HTML  و CSSآن را کد نویسی انجام دهید ، سعی کنید تا سایت شما شبیه همان سایت باشد ، میزان شباهت این دو ، میزان یادگیری و تسلط شما بر HTMLو CSSرا خواهد بود.
      • شاید بیان کردن یک مثال در تسلط هر چه بیشتر شما بی فایده نباشد ، HTMLرا فراگرفتید یعنی می دانید که تیرآهن ، میلگرد  ، سیمان ، آجر ، گچ و … چه کارایی دارند ، با استفاده از CSSنیز میلگرد ها را به اندازه های دلخواه در آورده اید و تمامی عناصر را کنار هم چیده و بالا رفته اید ، دیوارها را رنگ زده ، و  به ظاهر ساختمان رسیده اید و … ساختمان شما زیبا شده ولی  درب و پنجره آن تکمیل نیست از اینرو واجب است (جاوا اسکریپت) Javascriptرا هم به ساختمان خود اضافه کنید تا به وسیله آن حالتی به وجود آید که وقتی دستگیره در را می چرخانید در باز شود ، به عبارت دیگر از طریق Javascriptکلیه تعاملات کاربران با سایت را می توانید مدیریت کنید . خارج از مثال ، اگر توجه کنید می بینید که در اسلاید ها هنگامی که روی کلید های اسلاید بعدی و قبلی کلیک می شود عکس انتخاب شده نمایان می شود و این کار با استفاده از جاوا اسکریپت انجام می شود یعنی کدنویسی به این صورت انجام شده که وقتی روی فلش بعدی زده شد، عکس فعلی پنهان شود و عکس بعدی نمایان شود .
      • برای افرادی که تا این زمان با هیچ زبان برنامه نویسی ای آشنا نبوده اند ، ممکن است یادگیری این زبان کمی پیچیده باشد ولی تنها با این نگاه که یک بازی است می توانید از برنامه نویسی لذت ببرید و به یاد داشته باشید که در بسیاری از موارد به بن بست خواهید خورد و اگر از بن بست رد شدید ، قوی تر نیز خواهید بود.
      • بعد از جاوا اسکریپت نوبت به JQuery(جی کوئری) خواهد رسید که کتابخانه ای است که به زبان Javascriptاست و با استفاده از آن می توانید آسان تر کد نویسیکنید و یادگیری آن ضروری می باشد ، JQuery  از قواعدی پیروی می کند که یادگیری آن بسیار آسان است و ضرورت یادگیری آن از اینرو است که از طریق آن سرعت برنامه نویسی افزایش می یابد و استفاده از افکت ها و انیمیشن های موجود در آن طراحی های شما را زیباتر می کند.
سوالی دارید؟در خدمتیم.