تلفن تماس : 79942 021 - 2222120 021
تلفن همراه : 09121442355

ساخت وب سایت

ساخت وب سایت

هنگامی که می خواهید یک وب سایت را راه اندازی کنید و بودجه ای برای انجام این کار ندارید یا کم دارید با استفاده از سایت سازهای رایگان آنلاین و نیز وبلاگ ها می توانید این کار را انجام دهید.

اما قبل از آن در مورد طرح های گرافیکی و رنگی سایت و نام دامنه و هاست خود باید به طور جدی فکر کنید و سپس عمل نمایید، باید به این فکر کنید که از چه پلتفرمی باید برای ساخت سایت استفاده شود.

سایت ساز

مراحل ساختن یک وب سایت

1 – ابتدا انتخاب یک نام مناسب برای وب سایت که در مبحث دامنه درباره آن توضیح مفصل خواهیم داد.

2 – ثبت نام سایت یا ثبت دامنه برای اینکه نام سایتمان منحصر به فرد نیز باشد.

3 – طراحی صفحات وب توسط شرکت های طراحی سایت مثل شرکت طراحی سایت سئوراز.

4 – خریدن یک فضای بر بستر اینترنت، یا همان میزبان وب یا host .

5 -قرار دادن سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده یا میزبان وب، برای اینکه بر روی بستر اینترنت برای نمایش به عموم قابل استفاده نیز باشد.

نکته: توجه داشته باشد در طراحی سایت خود اصول طراحی سایت و اصول بهینه سازی سایت را رعایت نمایید.

سایت ساز

نام های دامنه ها:

  • com.
  • net.
  • org.
  • biz.
  • edu.

هر کدام برای استفاده خاصی است اما دامنه ی com. یک دامنه بین المللی می باشد و محبوبیت بیشتری در بین وبمستران نیز دارد، اخیرا هم پسوند دامنه های متفاوتی ایجاد شده است مانند: pizza. برای پیتزا فروشی ها یا خود آدرس سایت به صورت فارسی تایپ می شود مثلا: ایران-کتاب.com

نام دامنه ها

اگر کمی به عقب برگردیم در سال 2004، اکثر سایت ها با استفاده از سه مورد زیر ساخته می شدند و یادگیری این سه مورد، تنها مورد کوچک (البته آزار دهنده) است برای یک توسعه دهنده وب.

  • HTML (کد)
  • CSS (کد)
  • PHP (کد)

در واقع می توان گفت که یادگیری و به کارگیری HTML و PHP نیاز به زمان دارد، زیرا اگر قرار باشد که به صورت حرفه ای آنها را دنبال کنید، پیچیدگی های خاصی را در این زبان ها دنبال خواهید کرد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که :

اکثر مردم و سازمان ها از سیستم مدیریت محتوا (CMS)، برای ساخت و مدیریت وب سایت خود استفاده می کنند، که کار را برای آنها یکپارچه و آسان می کند. من هم پیشنهاد می کنم که اگر در ابتدای راه هستید حتما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید.

البته ممکن است پروژه شما، به هیچ عنوان قابل پیاده سازی از طریق سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند جوملا  یا وردپرس نباشد. برای مثال، یک سایت اینترنتی مانند دیوار، بصورت کاملا سفارشی طراحی، برنامه نویسی  و پیاده سازی شده است و با هیچ افزونه ای از جوملا یا وردپرس، قابل پیاده سازی نمی باشد. بودجه شما هر چقدر که باشد، شما برای راه اندازی یک سایت اینترنتی نظیر سایت دیوار، نیاز به برنامه نویسان و طراحان وبسایت، خواهید داشت تا سایت شما را بصورت کاملا سفارشی و اختصاصی، برای شما راه اندازی نمایند.

خدمات طراحی سایت

img
سوالی دارید؟در خدمتیم.